اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه‌ها به نقد مشکلات اساسی کشور بپردازند

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای رفع مشکلات جامعه و گسترش وحدت بین مردم، باید دانشگاه‌ها همانند حوزه‌های علمیه مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی را در قالب نقد مطرح کرده و به ریشه‌یابی موضوعات بپردازند.

دانشگاه‌ها به نقد مشکلات اساسی کشور بپردازند

محمدجواد ناطق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید مباحث و مشکلات کشور را مورد نقد قرار دهند، گفت: اگر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان، نخبگان و اندیشمندان برگزار شود، بسیاری از مشکلات مختلف جامعه مورد ارزیابی قرار گرفته و رفع خواهد شد. برای گسترش و اجرایی شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی باید مدیریت جامعه مصمم شود تا از نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی حمایت کنند. 

* دانشگاه‌ها نسبت به همه مسائل و مشکلات جامعه حساس باشند

وی افزود: دانشگاه ها باید نسبت به همه مسائل و مشکلات جامعه حساس باشند و به عنوان مرکز تحولات علم و فناوری با ایجاد مراکز نوآوری و همچنین کرسی‌های آزاد اندیشی در مسیر رفع دغدغه‌های مردم و پیشرفت تکنولوژی قدم بردارند.

* نقد مباحث علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی

ناطق تصریح کرد: یکی از وظایف مهم مراکز علمی و دانشگاه‌ها این است که مباحث علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مانند حوزه‌های علمیه مورد نقد و بحث قرار داده و حتی به تندترین شکل ممکن موضوعات را مطرح کنند که متأسفانه این اتفاق به خاطر شرایط متفاوتی که بین دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه وجود دارد انجام نمی‌شود. 

* باید جریان روشنفکری شیرازه جامعه باشد

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید جریان روشنفکری شیرازه جامعه باشد اما متأسفانه هنوز نتوانستیم آن را به معنای واقعی اجرا کنیم،گفت: در حوزه جامعه‌شناسی و فرهنگی جریان روشنفکری باید هدایتگرجامعه باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول